Aanschaf Opel speedster
Aanschaf Opel speedster
Goedemiddag,
Aankomende donderdag ga ik een speedster bekijken in Duitsland, hij is paars gewrapt, dus de lak eronder zal niet in de beste staat zijn.
Verder zou het druklager defect zijn, volgens de verkoper kost de reparatie 1800€, ik ga dit zelf doen en eventueel gelijk de distributieketting erbij doen.
Is er nog een lijst met punten waar je op moet letten voor een aanschaf van een speedster. Heb in 2015 een speedster aangeschaft die toen opnieuw gelijmd was vanwege schade, maar keurig gedaan.
Deze auto ga ik bekijken.
Gerade bei #eBayKleinanzeigen gefunden. Wie findest du das?
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... nt=app_ios
Groetjes Nelson
Aankomende donderdag ga ik een speedster bekijken in Duitsland, hij is paars gewrapt, dus de lak eronder zal niet in de beste staat zijn.
Verder zou het druklager defect zijn, volgens de verkoper kost de reparatie 1800€, ik ga dit zelf doen en eventueel gelijk de distributieketting erbij doen.
Is er nog een lijst met punten waar je op moet letten voor een aanschaf van een speedster. Heb in 2015 een speedster aangeschaft die toen opnieuw gelijmd was vanwege schade, maar keurig gedaan.
Deze auto ga ik bekijken.
Gerade bei #eBayKleinanzeigen gefunden. Wie findest du das?
https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... nt=app_ios
Groetjes Nelson
Corvette C6 2005 handbak
Corvette C6 2005 automaat
Corvette C4 1984 handbak
Opel Speedster 2003 oranje
Opel Speedster 2002 zwart
F-Kart 100cc zwart/groen
F-Kart 100cc rood/zwart
Dikke 16 tons heftruck Kalmar DC 12-600
Corvette C6 2005 automaat
Corvette C4 1984 handbak
Opel Speedster 2003 oranje
Opel Speedster 2002 zwart
F-Kart 100cc zwart/groen
F-Kart 100cc rood/zwart
Dikke 16 tons heftruck Kalmar DC 12-600
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7380
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Aanschaf Opel speedster
Deze aankoopcheck is van het UK forum:
Body
Check panel gaps
Check the soft top / hard top seals tightly to the windows.
Soft top condition, check seams for tears, check cables for tightness & fit.
Check every panel for scratches / bubbling / cracks.
Check for overspray on grills / inner arches / inner sills
Check both doors open from both the outside & the inside!
Gently lift the door to check for play in the hinge
Check bonnet / boot release freely
Look underneath front clam for scrape marks or 'grounding'
Is the exhaust heat shield still there?
Check bottom corners of doors, edges of bonnet, being GRP these are easily damaged.
Check windscreen for stonechips
Check lights for stone chips / exsessive misting / water ingress.
Tyres check for uneven wear, remaining tread.
Wheels check for curbing / scuffing
Front bonnet
Is the front tow eye present?
Is the locking wheel nut present?
Covers on fusebox / relay box?
tyreweld can present? - though will need changing every few years anyway!
Does the radiator look like its been used as a tool tray! are the cooling fins bent or 'as new'?
Does the radiator have plastic or alloy ends? bonus for all alloy radiator!
lift the washer bottle & check battery condition & check no acid has ever been spilled from it onto chassis.
Check level & condition of brake / clutch fluid
Engine bay
Check condition of expansion tank, is it yellowed & cracked?
Check coolant level
Check oil level & color
Check heatshield for rattles
Remove boot carpet & look for water / body repairs to inner clam.
If possible check tension on aux belt
Check for non-standard items in engine bay & identify.
Exhaust, standard or aftermarket?
Interior
Does the drivers seat 'rock' when you try to move it?
Check ALL gauges & switches work, check lights / wipers / hazard lights / indicators / trip re-set on stack dash ect.
Check all dash lights including EML / ABS come on and go off when car is started.
Check drivers seat bolster for wear.
Check plastic sill covers for cracks / damage
Check heater dials move freely and with full range
Does the steering wheel feel 'tight' check for play in universal joint.
Panel behind seats which the soft top bars clip into check for damage / cracks.
Mechanical checks
Check engine is cold & start the car, does it start easily?
listen for knocking, excessive tapping, or bad mechanical noises!
Check clutch for slippage
Let engine warm up & check engine fan comes on / check temp fan comes on.
when warm check for excessive blue / white smoke from exhaust & identify.
***
Paperwork
Check chassis number / engine number is correctly listed on V5
Chassis number is on a plate on the NS & visible through the windscreen, it is also stamped into the chassis behind the OS front wheel.
2.0 Turbo engine number is located on the side of the block at the rear facing the bulkhead where the engine mates to gearbox (left hand side as you look into engine bay.
2.2 NA Engine number is stamped into the oil filter housing
Service history? - No matter the milage yearly or 10,000miles minimum!
Timing belt for turbo - TIS recommends 4 years or 40k miles (should be taken as a maximum). Should check receipts to prove tensioners and water pump has been done at same time.Check ALL receipts.
Timing chain for n/a - Pre engine number 11065400 (roughly up to 2003) had a smaller oil jet which can block. Later cars should be fitted with larger type. Either can however fail and any tapping noises from the chain on startup should be assessed carefully. Lifespan of a timing chain is generally up to 100k miles, although many owners change far before this.
Ask owner if uprated (10.9) hub carrier bolts fitted?
Is the 'Red' immobiliser card present?
Is the locking wheel nut number present?
Is the stereo 'code' present?
Extra checks
If possible ask the owner to -
Remove the headlights and check inside of the front clam for accident damage.
Remove the wheels & check for chassis damage - particularly on wishbone mounting points
Check rear wishbone tops for 'dinks' or marks where it has contacted chassis, especially if running low ride heights.
Suspension, Standard or Aftermarket?
Check coil mounts on suspension for any signs of cracking
Visually check brake pad thickness
Visually check rubber bushes on wishbones / front ARB
Visually check for any damage to toe-links
whilst car is jacked up look at undertrays for any signs of damage.
In de advertentie staat dat de wrap dient om slecht bodywerk weg te werken, dus als het paars je bevalt, zeker zo laten.
Eronder zou zilver moeten zijn. Hij ziet eruit of alle delen eraan zitten. Alleen de modderbeschermers achter ontbreken.
Je zou kunnen kijken of de achterclam echt wel zilver is. Als dat een andere kleur is, is er meer gebeurd dan alleen slechte lak.
Body
Check panel gaps
Check the soft top / hard top seals tightly to the windows.
Soft top condition, check seams for tears, check cables for tightness & fit.
Check every panel for scratches / bubbling / cracks.
Check for overspray on grills / inner arches / inner sills
Check both doors open from both the outside & the inside!
Gently lift the door to check for play in the hinge
Check bonnet / boot release freely
Look underneath front clam for scrape marks or 'grounding'
Is the exhaust heat shield still there?
Check bottom corners of doors, edges of bonnet, being GRP these are easily damaged.
Check windscreen for stonechips
Check lights for stone chips / exsessive misting / water ingress.
Tyres check for uneven wear, remaining tread.
Wheels check for curbing / scuffing
Front bonnet
Is the front tow eye present?
Is the locking wheel nut present?
Covers on fusebox / relay box?
tyreweld can present? - though will need changing every few years anyway!
Does the radiator look like its been used as a tool tray! are the cooling fins bent or 'as new'?
Does the radiator have plastic or alloy ends? bonus for all alloy radiator!
lift the washer bottle & check battery condition & check no acid has ever been spilled from it onto chassis.
Check level & condition of brake / clutch fluid
Engine bay
Check condition of expansion tank, is it yellowed & cracked?
Check coolant level
Check oil level & color
Check heatshield for rattles
Remove boot carpet & look for water / body repairs to inner clam.
If possible check tension on aux belt
Check for non-standard items in engine bay & identify.
Exhaust, standard or aftermarket?
Interior
Does the drivers seat 'rock' when you try to move it?
Check ALL gauges & switches work, check lights / wipers / hazard lights / indicators / trip re-set on stack dash ect.
Check all dash lights including EML / ABS come on and go off when car is started.
Check drivers seat bolster for wear.
Check plastic sill covers for cracks / damage
Check heater dials move freely and with full range
Does the steering wheel feel 'tight' check for play in universal joint.
Panel behind seats which the soft top bars clip into check for damage / cracks.
Mechanical checks
Check engine is cold & start the car, does it start easily?
listen for knocking, excessive tapping, or bad mechanical noises!
Check clutch for slippage
Let engine warm up & check engine fan comes on / check temp fan comes on.
when warm check for excessive blue / white smoke from exhaust & identify.
***
Paperwork
Check chassis number / engine number is correctly listed on V5
Chassis number is on a plate on the NS & visible through the windscreen, it is also stamped into the chassis behind the OS front wheel.
2.0 Turbo engine number is located on the side of the block at the rear facing the bulkhead where the engine mates to gearbox (left hand side as you look into engine bay.
2.2 NA Engine number is stamped into the oil filter housing
Service history? - No matter the milage yearly or 10,000miles minimum!
Timing belt for turbo - TIS recommends 4 years or 40k miles (should be taken as a maximum). Should check receipts to prove tensioners and water pump has been done at same time.Check ALL receipts.
Timing chain for n/a - Pre engine number 11065400 (roughly up to 2003) had a smaller oil jet which can block. Later cars should be fitted with larger type. Either can however fail and any tapping noises from the chain on startup should be assessed carefully. Lifespan of a timing chain is generally up to 100k miles, although many owners change far before this.
Ask owner if uprated (10.9) hub carrier bolts fitted?
Is the 'Red' immobiliser card present?
Is the locking wheel nut number present?
Is the stereo 'code' present?
Extra checks
If possible ask the owner to -
Remove the headlights and check inside of the front clam for accident damage.
Remove the wheels & check for chassis damage - particularly on wishbone mounting points
Check rear wishbone tops for 'dinks' or marks where it has contacted chassis, especially if running low ride heights.
Suspension, Standard or Aftermarket?
Check coil mounts on suspension for any signs of cracking
Visually check brake pad thickness
Visually check rubber bushes on wishbones / front ARB
Visually check for any damage to toe-links
whilst car is jacked up look at undertrays for any signs of damage.
In de advertentie staat dat de wrap dient om slecht bodywerk weg te werken, dus als het paars je bevalt, zeker zo laten.
Eronder zou zilver moeten zijn. Hij ziet eruit of alle delen eraan zitten. Alleen de modderbeschermers achter ontbreken.
Je zou kunnen kijken of de achterclam echt wel zilver is. Als dat een andere kleur is, is er meer gebeurd dan alleen slechte lak.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Re: Aanschaf Opel speedster
Smiley schreef: ↑22 aug 2022 20:26 Deze aankoopcheck is van het UK forum:
Body
Check panel gaps
Check the soft top / hard top seals tightly to the windows.
Soft top condition, check seams for tears, check cables for tightness & fit.
Check every panel for scratches / bubbling / cracks.
Check for overspray on grills / inner arches / inner sills
Check both doors open from both the outside & the inside!
Gently lift the door to check for play in the hinge
Check bonnet / boot release freely
Look underneath front clam for scrape marks or 'grounding'
Is the exhaust heat shield still there?
Check bottom corners of doors, edges of bonnet, being GRP these are easily damaged.
Check windscreen for stonechips
Check lights for stone chips / exsessive misting / water ingress.
Tyres check for uneven wear, remaining tread.
Wheels check for curbing / scuffing
Front bonnet
Is the front tow eye present?
Is the locking wheel nut present?
Covers on fusebox / relay box?
tyreweld can present? - though will need changing every few years anyway!
Does the radiator look like its been used as a tool tray! are the cooling fins bent or 'as new'?
Does the radiator have plastic or alloy ends? bonus for all alloy radiator!
lift the washer bottle & check battery condition & check no acid has ever been spilled from it onto chassis.
Check level & condition of brake / clutch fluid
Engine bay
Check condition of expansion tank, is it yellowed & cracked?
Check coolant level
Check oil level & color
Check heatshield for rattles
Remove boot carpet & look for water / body repairs to inner clam.
If possible check tension on aux belt
Check for non-standard items in engine bay & identify.
Exhaust, standard or aftermarket?
Interior
Does the drivers seat 'rock' when you try to move it?
Check ALL gauges & switches work, check lights / wipers / hazard lights / indicators / trip re-set on stack dash ect.
Check all dash lights including EML / ABS come on and go off when car is started.
Check drivers seat bolster for wear.
Check plastic sill covers for cracks / damage
Check heater dials move freely and with full range
Does the steering wheel feel 'tight' check for play in universal joint.
Panel behind seats which the soft top bars clip into check for damage / cracks.
Mechanical checks
Check engine is cold & start the car, does it start easily?
listen for knocking, excessive tapping, or bad mechanical noises!
Check clutch for slippage
Let engine warm up & check engine fan comes on / check temp fan comes on.
when warm check for excessive blue / white smoke from exhaust & identify.
***
Paperwork
Check chassis number / engine number is correctly listed on V5
Chassis number is on a plate on the NS & visible through the windscreen, it is also stamped into the chassis behind the OS front wheel.
2.0 Turbo engine number is located on the side of the block at the rear facing the bulkhead where the engine mates to gearbox (left hand side as you look into engine bay.
2.2 NA Engine number is stamped into the oil filter housing
Service history? - No matter the milage yearly or 10,000miles minimum!
Timing belt for turbo - TIS recommends 4 years or 40k miles (should be taken as a maximum). Should check receipts to prove tensioners and water pump has been done at same time.Check ALL receipts.
Timing chain for n/a - Pre engine number 11065400 (roughly up to 2003) had a smaller oil jet which can block. Later cars should be fitted with larger type. Either can however fail and any tapping noises from the chain on startup should be assessed carefully. Lifespan of a timing chain is generally up to 100k miles, although many owners change far before this.
Ask owner if uprated (10.9) hub carrier bolts fitted?
Is the 'Red' immobiliser card present?
Is the locking wheel nut number present?
Is the stereo 'code' present?
Extra checks
If possible ask the owner to -
Remove the headlights and check inside of the front clam for accident damage.
Remove the wheels & check for chassis damage - particularly on wishbone mounting points
Check rear wishbone tops for 'dinks' or marks where it has contacted chassis, especially if running low ride heights.
Suspension, Standard or Aftermarket?
Check coil mounts on suspension for any signs of cracking
Visually check brake pad thickness
Visually check rubber bushes on wishbones / front ARB
Visually check for any damage to toe-links
whilst car is jacked up look at undertrays for any signs of damage.
In de advertentie staat dat de wrap dient om slecht bodywerk weg te werken, dus als het paars je bevalt, zeker zo laten.
Eronder zou zilver moeten zijn. Hij ziet eruit of alle delen eraan zitten. Alleen de modderbeschermers achter ontbreken.
Je zou kunnen kijken of de achterclam echt wel zilver is. Als dat een andere kleur is, is er meer gebeurd dan alleen slechte lak.
Top. Bedankt. Zag dat de motorruimte van binnen wel een zilveren rand zit, als is er wel osmose te zien op de rand.
Corvette C6 2005 handbak
Corvette C6 2005 automaat
Corvette C4 1984 handbak
Opel Speedster 2003 oranje
Opel Speedster 2002 zwart
F-Kart 100cc zwart/groen
F-Kart 100cc rood/zwart
Dikke 16 tons heftruck Kalmar DC 12-600
Corvette C6 2005 automaat
Corvette C4 1984 handbak
Opel Speedster 2003 oranje
Opel Speedster 2002 zwart
F-Kart 100cc zwart/groen
F-Kart 100cc rood/zwart
Dikke 16 tons heftruck Kalmar DC 12-600
- gertje
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2393
- Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
- Locatie: kasterlee
Re: Aanschaf Opel speedster
Ik weet nog een mooie zwarte Belgische Speedster te koop, moest je interesse hebben breng ik je wel in contact met de eigenaar. Lak is wat minder maar eens goed polieren en is weer top heeft nieuwe motorsteunen 2 jaar geleden 2.4 inlaat interieur afgewerkt met Carbon en de Alcantara stukken van die Engels man.
Weet niet meer wat ik er nog aan gedaan heb
Weet niet meer wat ik er nog aan gedaan heb
30/08/14 meet and greet.
- gertje
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2393
- Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
- Locatie: kasterlee
Re: Aanschaf Opel speedster
Ik weet nog een mooie zwarte Belgische Speedster te koop, moest je interesse hebben breng ik je wel in contact met de eigenaar. Lak is wat minder maar eens goed polieren en is weer top heeft nieuwe motorsteunen 2 jaar geleden 2.4 inlaat interieur afgewerkt met Carbon en de Alcantara stukken van die Engels man.
Weet niet meer wat ik er nog aan gedaan heb, denk nog pipo mod uitlaat,precat verwijderd. Eibach pro veren....
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
Weet niet meer wat ik er nog aan gedaan heb, denk nog pipo mod uitlaat,precat verwijderd. Eibach pro veren....
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
30/08/14 meet and greet.
Re: Aanschaf Opel speedster
gertje schreef: ↑27 aug 2022 19:54 Ik weet nog een mooie zwarte Belgische Speedster te koop, moest je interesse hebben breng ik je wel in contact met de eigenaar. Lak is wat minder maar eens goed polieren en is weer top heeft nieuwe motorsteunen 2 jaar geleden 2.4 inlaat interieur afgewerkt met Carbon en de Alcantara stukken van die Engels man.
Weet niet meer wat ik er nog aan gedaan heb
Wat zou de Speedster moeten kosten?
Corvette C6 2005 handbak
Corvette C6 2005 automaat
Corvette C4 1984 handbak
Opel Speedster 2003 oranje
Opel Speedster 2002 zwart
F-Kart 100cc zwart/groen
F-Kart 100cc rood/zwart
Dikke 16 tons heftruck Kalmar DC 12-600
Corvette C6 2005 automaat
Corvette C4 1984 handbak
Opel Speedster 2003 oranje
Opel Speedster 2002 zwart
F-Kart 100cc zwart/groen
F-Kart 100cc rood/zwart
Dikke 16 tons heftruck Kalmar DC 12-600
- gertje
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2393
- Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
- Locatie: kasterlee
Re: Aanschaf Opel speedster
Hij dacht aan 20 maar denk dat er nog wel wat aan gedaan kan worden. 88d km
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
30/08/14 meet and greet.
Re: Aanschaf Opel speedster
Turbo? Want las elders 2.2 liter.
Maar velgen en luchthappers zijn van een turbo toch?
Corvette C6 2005 handbak
Corvette C6 2005 automaat
Corvette C4 1984 handbak
Opel Speedster 2003 oranje
Opel Speedster 2002 zwart
F-Kart 100cc zwart/groen
F-Kart 100cc rood/zwart
Dikke 16 tons heftruck Kalmar DC 12-600
Corvette C6 2005 automaat
Corvette C4 1984 handbak
Opel Speedster 2003 oranje
Opel Speedster 2002 zwart
F-Kart 100cc zwart/groen
F-Kart 100cc rood/zwart
Dikke 16 tons heftruck Kalmar DC 12-600
- gertje
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2393
- Lid geworden op: 10 sep 2010 11:22
- Locatie: kasterlee
Re: Aanschaf Opel speedster
2.2
Carbon turbo oren, turbo velgen met zo goed als nieuwe banden. Carbon turbo spoiler interieur stukken Carbon en sommige overtrokken door de Engelse Ross Hogg (denk dat ik de naam juist schrijf, 2.4 inlaat, pipo mod uitlaat precat verwijderd. Nieuwe motorsteunen nieuwe alu radiator.....
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
Carbon turbo oren, turbo velgen met zo goed als nieuwe banden. Carbon turbo spoiler interieur stukken Carbon en sommige overtrokken door de Engelse Ross Hogg (denk dat ik de naam juist schrijf, 2.4 inlaat, pipo mod uitlaat precat verwijderd. Nieuwe motorsteunen nieuwe alu radiator.....
Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
30/08/14 meet and greet.
- Smiley
- Groot Speedster Commandeur
- Berichten: 7380
- Lid geworden op: 10 jul 2008 21:46
- Locatie: Etten-Leur
Re: Aanschaf Opel speedster
Je kunt een echte turbo het snelst herkennen aan het gaas op de motorklep wat uitsteekt, waar dat bij een NA vlak is.
Er zijn er maar weinig die zelfs die stap nemen.
Er zijn er maar weinig die zelfs die stap nemen.
Het leven is geen sprookje.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Als jij rond middernacht je schoen kwijt bent, dan heb je gewoon teveel gezopen.
Re: Aanschaf Opel speedster
Corvette C6 2005 handbak
Corvette C6 2005 automaat
Corvette C4 1984 handbak
Opel Speedster 2003 oranje
Opel Speedster 2002 zwart
F-Kart 100cc zwart/groen
F-Kart 100cc rood/zwart
Dikke 16 tons heftruck Kalmar DC 12-600
Corvette C6 2005 automaat
Corvette C4 1984 handbak
Opel Speedster 2003 oranje
Opel Speedster 2002 zwart
F-Kart 100cc zwart/groen
F-Kart 100cc rood/zwart
Dikke 16 tons heftruck Kalmar DC 12-600
Re: Aanschaf Opel speedster
Heb je de auto inmiddels opgehaald?
Re: Aanschaf Opel speedster
Ja zeker, zoals je ziet ben ik de folie eraf aan t halen.
Over 3 weken voor de keuring rdw.
Daarna uit elkaar halen, bak maken en misschien nog een paar dingen, spuiten en in elkaar zetten . Dan zij we wel weer aan april
Corvette C6 2005 handbak
Corvette C6 2005 automaat
Corvette C4 1984 handbak
Opel Speedster 2003 oranje
Opel Speedster 2002 zwart
F-Kart 100cc zwart/groen
F-Kart 100cc rood/zwart
Dikke 16 tons heftruck Kalmar DC 12-600
Corvette C6 2005 automaat
Corvette C4 1984 handbak
Opel Speedster 2003 oranje
Opel Speedster 2002 zwart
F-Kart 100cc zwart/groen
F-Kart 100cc rood/zwart
Dikke 16 tons heftruck Kalmar DC 12-600
Re: Aanschaf Opel speedster
Daar zit nog wel werk aan zo te zien!
Veel succes, leuk om te volgen!
Heb je de "spatlappen" aan de achterzijde er ook bij? Mij viel eerder al op dat deze niet gemonteerd waren.
Veel succes, leuk om te volgen!
Heb je de "spatlappen" aan de achterzijde er ook bij? Mij viel eerder al op dat deze niet gemonteerd waren.
Re: Aanschaf Opel speedster
Ja is nog een klusje, gelukkig is m’n broer autospuiter.
Spatlappen, originele velgen, Hardtop, Opel gril voorbumper zit erbij.
Zal binnenkort ff topic openen waar t te volgen is.
Corvette C6 2005 handbak
Corvette C6 2005 automaat
Corvette C4 1984 handbak
Opel Speedster 2003 oranje
Opel Speedster 2002 zwart
F-Kart 100cc zwart/groen
F-Kart 100cc rood/zwart
Dikke 16 tons heftruck Kalmar DC 12-600
Corvette C6 2005 automaat
Corvette C4 1984 handbak
Opel Speedster 2003 oranje
Opel Speedster 2002 zwart
F-Kart 100cc zwart/groen
F-Kart 100cc rood/zwart
Dikke 16 tons heftruck Kalmar DC 12-600