Speedster Turbo #4800
Re: Speedster Turbo #4800
En nieuwe verpakking voor mijn Speedy. Beetje reclame voor mijzelf maken.... En af en toe een klant meenemen voor een paar rondjes.
Met dank aan Foil Projects voor de monsterklus
Met dank aan Foil Projects voor de monsterklus
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: Speedster Turbo #4800
Ik proef nog ergens een beetje Porsche Martini gevoel in je ontwerp...
Re: Speedster Turbo #4800
Martini was zeker de inspiratiebron van Elnielio, die heeft het design gemaakt een tijdje geleden.
Re: Speedster Turbo #4800
Toch een kleine wijziging in mijn ombouw plan. Ik wil graag een vrij programmeerbare ECU zodat ik niet voor iedere hardware wijziging een nieuwe 800 euro mapping hoef te laten maken. Ook trekt het idee mijn wel dat ik voor de turbo kan schakelen tussen verschillende mappings. Een voor regen, heet weer en koele temperatuur.
Helaas heb ik even geen geld voor deze oplossing..... Dus ga ik voor een verse VXR turbo, charge cooler en 3 inch uitlaat (laatste twee had ik nog liggen). Dan kan ik met mijn huidige mapping blijven rijden en stel ik de pijn nog even uit.
Helaas heb ik even geen geld voor deze oplossing..... Dus ga ik voor een verse VXR turbo, charge cooler en 3 inch uitlaat (laatste twee had ik nog liggen). Dan kan ik met mijn huidige mapping blijven rijden en stel ik de pijn nog even uit.
Re: Speedster Turbo #4800
Op hoeveel vermogen kom je dan uit? Moet ik me zorgen maken?
-
- Mega lid in de orde van gouden nietje
- Berichten: 2177
- Lid geworden op: 06 dec 2006 20:14
- Locatie: Alkmaar
Re: Speedster Turbo #4800
Er zijn toch voldoende flashtools en diverse mappings voor de Z20LET verkrijgbaar lijkt me? Kun je daar niet wat mee? Geen idee of een simpele mechanische boostcontroller met regen een ecu foutcode gaat geven...
- Daan
- Mega lid in de orde van Zilveren nietje
- Berichten: 1071
- Lid geworden op: 18 apr 2012 18:34
- Locatie: Goes
Re: Speedster Turbo #4800
Gave wrap!
Ik gebruik een electronische boostcontroller om druk en respons te controleren. Zolang de ecu geen vaste boostwaarde zoekt moet dit eenvoudig werken lijkt mij. Maargoed, ik heb obd ecu.
Je hebt ook ext.boostcontrollers die per versnelling de boost kunnen regelen (mits boven wastegate druk).
Ik gebruik een electronische boostcontroller om druk en respons te controleren. Zolang de ecu geen vaste boostwaarde zoekt moet dit eenvoudig werken lijkt mij. Maargoed, ik heb obd ecu.
Je hebt ook ext.boostcontrollers die per versnelling de boost kunnen regelen (mits boven wastegate druk).
Opel Speedster 2.2 Turbo
Re: Speedster Turbo #4800
Een remaping voor een Turbo kost iedere keer 800 euro het blijft wel een beetje rommelen met de standaard ECU.
Gisteren op bezoek geweest bij DP engineering en besloten om een Vems V3 ECU in te laten bouwen. Met launch control (voor mij nutteloos) en traction control (handig met regen).
Ik krijg een nieuwe computer met een op maat gemaakt "adapter" zodat mijn draadboom in tact blijft. Er komen wat extra sensoren bij: wideband, uitlaat temp, tmap. Het wordt een dual map: vol power en een iets minder wilde mapping voor verzengende hitte/regen/gastrijders/straatgebruik.
En ik krijg een extra injector na de charge cooler. Die spuit extra brandstof bij om nog een graad of 20 inlaatlucht koeling toe te voegen. En het mengsel mengt beter waardoor het nog wat stabieler is (minder klop).
Maar het mooiste is dat er per versnelling een aangepaste boost/gastklep/ontsteking gemaakt kan worden voor een soepele vermogensafgifte. En hij blijft doorlopen tot 7200 toeren, zonder dip in de hogere regionen. Door het hogere toerental kan ik wat meer vermogen draaien en het rijdt fijn op het circuit. Ik ben super benieuwd!
Gisteren op bezoek geweest bij DP engineering en besloten om een Vems V3 ECU in te laten bouwen. Met launch control (voor mij nutteloos) en traction control (handig met regen).
Ik krijg een nieuwe computer met een op maat gemaakt "adapter" zodat mijn draadboom in tact blijft. Er komen wat extra sensoren bij: wideband, uitlaat temp, tmap. Het wordt een dual map: vol power en een iets minder wilde mapping voor verzengende hitte/regen/gastrijders/straatgebruik.
En ik krijg een extra injector na de charge cooler. Die spuit extra brandstof bij om nog een graad of 20 inlaatlucht koeling toe te voegen. En het mengsel mengt beter waardoor het nog wat stabieler is (minder klop).
Maar het mooiste is dat er per versnelling een aangepaste boost/gastklep/ontsteking gemaakt kan worden voor een soepele vermogensafgifte. En hij blijft doorlopen tot 7200 toeren, zonder dip in de hogere regionen. Door het hogere toerental kan ik wat meer vermogen draaien en het rijdt fijn op het circuit. Ik ben super benieuwd!
Re: Speedster Turbo #4800
Leuk om te lezen dat je voor DP-Engineering hebt gekozen!
De VEMS V3 is een goede ECU met veel mogelijkheden tegen een betaalbare prijs Nu je voor VEMS en een extra injector hebt gekozen, zijn enkel nog grotere injectoren nodig om op bio-ethanol te gaan rijden (bijv. 70%, daar een flexfuel-sensor en TC niet gaan bij VEMS). Momenteel is bio-ethanol voordeliger dan RON98 en het levert zeker meer vermogen.
Ik ben zeer benieuwd naar de resultaten die Pieter bij jouw Speedster boekt...
De VEMS V3 is een goede ECU met veel mogelijkheden tegen een betaalbare prijs Nu je voor VEMS en een extra injector hebt gekozen, zijn enkel nog grotere injectoren nodig om op bio-ethanol te gaan rijden (bijv. 70%, daar een flexfuel-sensor en TC niet gaan bij VEMS). Momenteel is bio-ethanol voordeliger dan RON98 en het levert zeker meer vermogen.
Ik ben zeer benieuwd naar de resultaten die Pieter bij jouw Speedster boekt...
Re: Speedster Turbo #4800
Weer een korte update. Helaas heeft mijn huidige blok een lekke koppakking. Een mooie reden om het over een andere boeg te gooien.
Ik heb het versterkte Z20leh blok van Tibby nog staan. Dit gaat DP Engineering opnieuw opbouwen en erin lepelen.
Er komt een GTX2860 gen 2 turbo op en een Klasen uitlaatspruitstuk.
Naar verwachting komen we met deze setup op maximaal 440 pk en een hele berg koppel. We gaan hem conservatief mappen op 400pk voor circuitgebruik. En er komt een tweede mapping in van 300pk voor een natte baan en erg hete omstandigheden. Ik kan met een schakelaar wisselen van mapping.
Eind september is hij als het goed is klaar. Dan kan ik hem goed aan de tand voelen op Zandvoort op 16 oktober.
Ik kan niet wachten!
Ik heb het versterkte Z20leh blok van Tibby nog staan. Dit gaat DP Engineering opnieuw opbouwen en erin lepelen.
Er komt een GTX2860 gen 2 turbo op en een Klasen uitlaatspruitstuk.
Naar verwachting komen we met deze setup op maximaal 440 pk en een hele berg koppel. We gaan hem conservatief mappen op 400pk voor circuitgebruik. En er komt een tweede mapping in van 300pk voor een natte baan en erg hete omstandigheden. Ik kan met een schakelaar wisselen van mapping.
Eind september is hij als het goed is klaar. Dan kan ik hem goed aan de tand voelen op Zandvoort op 16 oktober.
Ik kan niet wachten!